wtorek, 27 lutego 2018

Lalkowe makijaże, face up, BJD

Tak jak zapowiadałam w poprzednim poście, chciałabym napisać nieco o malowaniu lalek. Zajmuję się tym od listopada ubiegłego roku i wciąż szlifuję swoje umiejętności.




Nigdy szczególnie nie zajmowałam się rysowaniem, ani malowaniem. Kiedyś próbowałam swoich sił w rysowaniu w stylu mangowym, realizm nigdy nie mnie interesował. Można powiedzieć, że jedyna moja konkretna praktyka wychodzi z wykonywania codziennego makijażu na swojej prywatnej twarzy. Bardzo lubię malować się mocno i wyraziście, szczególnie zaznaczając oczy oraz nadając ustom ciemny kolor. Nie boje się używania różnych znaków graficznych do dopełnienia makijażu (np. księżyce). Tym samym kieruje się w malowaniu lalek. 

Jedna z moich pierwszych prac na modelu Lucywen
Do zrobienia makijażu dla lalki wykonanej z żywicy jest niezbędna znajomość materiałów, które są dla niej łagodne i na pewno jej nie uszkodzą.

NIE należy stosować kosmetyków przeznaczonych dla ludzi (wyjątkiem jest zmywacz do paznokci, który służy do usuwania makijażu lalki, koniecznie bez szkodliwego acetonu), lakierów do paznokci, a także  klejów cyjanoakrylowych (kropelka, superglue i inne szybkoschnące kleje). Produkty te mogą odbarwić albo uszkodzić żywicę. 

Co więc stosować można, a nawet trzeba? Poniżej lista rzeczy, których używam osobiście:
- lakier bezbarwny matowy -  Mr. Super clear matt 
- pastele suche
- kredki akwarelowe
- błyszczący werniks
- klej uniwersalny: magiczny, magik itp. 
- rozmaite pędzelki, rzęsy, dodatkowe emblematy do ozdabiania główek ( cyrkonie itp. )

Dollzone Demi
Malowanie lalek to zajęcie, które wymaga przede wszystkim baaardzo dużo ćwiczeń. Z każdą główka. Nie da się opisać idealnego sposobu na malowanie, ponieważ jest to sztuka, którą wymaga precyzji i cierpliwości. Szukać inspiracji i poniekąd uczyć się malowania można przez przeglądanie filmów na na ten temat na YouTube - jest ich naprawdę bardzo wiele, a także zdjęć gotowych makijaży. Ja inspiruję się również klasycznymi makijażami dla ludzi.

Poniżej możecie zobaczyć kilka z moich prac:

Mnifee Ante

Resinsoul Mei


Minifee Mirwen


Minifee Karsh


Volks Myu


Minifee Mio


Noble dolls Radicelle


Cocoriang Tobi


Minifee Mio

Minifee Rendia





2 komentarze:

  1. Kochana,wiele razy pisałam już że twoje prace są niesamowite <3 ale będę powtarzać to aż do znudzenia NIESAMOWITE ! Cieszę się widząc wśród twoich prac moje lalki :)
    Dla mnie jesteś mistrzem w tym co robisz i wiem że jeszcze nie jeden raz będę wyłupiać oczy do telefonu podziwiając twoje prace. Dajesz od siebie nie tylko czas,który jest teraz tak cenny ale także serce i kawałek duszy ( wiedźmowej ale zawsze duszy hihi :D ) Życzę Ci powodzenia w dalszej pracy nad żywica <3
    Teraz idę zapalić ale za 10 minut nie omieszkam poinformować Cie o przeczytaniu wpisu :D Namaste !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za ciepłe słowa <3 Twoje lalki są u mnie zawsze mile widziane <3

      Usuń